ویژگی ها: تشخیص روت بودن گوشی سریعترین، قابل اعتماد ترین و محبوب ترین برنامه نصب BusyBoxدارای بیش از 5 میلیون کاربر در دنیابرنده جایزه بهترین ابزار نرم افزاری برای اندروید از Handsterپشتیبانی از ان
تاریخ : یکشنبه 25 تیر 1396
نویسنده : Asti admin
ویژگی ها:

تشخیص روت بودن گوشی سریعترین، قابل اعتماد ترین و محبوب ترین برنامه نصب BusyBoxدارای بیش از 5 میلیون کاربر در دنیابرنده جایزه بهترین ابزار نرم افزاری برای اندروید از Handsterپشتیبانی از اندروید L در نسخه جدیدنسخه پولی و حرفه ای شامل تمامی اپلت های موجود

توجه مهم: این برنامه صرفا برای حرفه ای ها طراحی شده است لذا اگر با BusyBox و عملکرد آن آشنایی کافی ندارید از استفاده از این برنامه خودداری کنید.

جهت استفاده از دستورات بیزی باکس نیازمند به ابزار Terminal Emulator for Android هستید.

BusyBox چیست؟

بیزی‌باکس ابزاری است قابل اجرا بر روی سیستم‌عامل‌های شبه-یونیکس نظیر خانواده  پیش مقاله‌ای در مورد بیزی‌باکس نوشتم که مورد استقبال فارسی زبانان قرار گرفت، به همین دلیل امروز تصمیم گرفتم تا مقاله‌ای به مراتب کاملتر و بروزتر در مورد این برنامه مهم و کاربردی بنویسم. در این مطلب میخواهیم به بررسی نقش بیزی‌باکس در سیستم‌عامل اندروید بپردازیم و آنرا از جنبه‌های مختلف بررسی کنیم.


بیزی‌باکس ابزاری است قابل اجرا بر روی سیستم‌عامل‌های شبه-یونیکس نظیر خانواده گنو/لینوکس، اندروید و FreeBSD که بطور ویژه برای سیستم‌های با منابع کم طراحی گردیده است. سازندگانش به آن لقب «چاقوی سوئیسی لینوکس توکار» داده‌اند (به استفاده از سیستم‌عامل گنو/لینوکس در گوشی‌ها، تلویزیون‌های هوشمند و... لینوکسِ توکار یا Embedded Linux گفته میشه)، چراکه فایل باینری آن به تنهایی میتواند بیش از ۳۰۰ دستور یونیکسی متداول را برای ما فراهم آورد. این برنامه تحت اجازه‌نامه GPL منتشر میگردد.


اهداف بیزی باکس

شخصاً وقتی گوشی اندرویدی خودم رو روت میکنم بطور معمول اولین کاری که انجام میدم نصب بیزی‌باکس هست، اما چرا؟ برای چی باید بیزی‌باکس رو روی سیستم خودمون نصب کنیم و نصب کردنش واقعاً چه سودی داره؟ اصلاً بیزی‌باکس واقعاً چیه؟

به لطف برنامه toolbox گنجانده شده در سیستم عامل اندروید، ما امکان استفاده از برخی دستورات یونیکسی نظیر ls، cat، top و... را در ترمینال گوشی خود داریم، اما از آنجایی که GNU Core Utilities (یا همون coreutils) در سیستم‌عامل اندروید گنجانده نشده است، امکان استفاده از بسیاری از دستورات را نخواهیم داشت. اینجاست که بیزی‌باکس به کمک ما می‌آیند.

بیزی‌باکس نرم‌افزاری است که بسیاری از ابزارهای یونیکسی را برای ما فراهم میکند و در مقایسه با coreutils بسیار گسترده‌تر و کاملتر است. اگر شما هم از اسکریپت‌هایی استفاده میکنید که باعث Boost شدن گوشی شما میشود، قطعاً به این ابزار نیاز خواهید داشت، چراکه پایه بسیاری از این اسکریپت‌ها دستوراتی است که در toolbox اندروید وجود ندارد و تنها با استفاده از بیزی‌باکس است که قادر خواهید بود این دستورها (در واقع برنامه‌ها - هر دستور درواقع یک برنامه کامپیوتری است-) را به گوشی خود بیاورید. همچنین بسیاری از برنامه‌هایی که نیازمند دسترسی روت هستند برای اینکه بتوانند جادوی خودشان را انجام دهند نیازمند بیزی‌باکس هستند، بطور مثال Titanium Backup یا WPS Connect و همونجور که گفتم تقریباً همه اسکریپت‌های بوستر.

چه کسانی نیازمند نصب بیزی‌باکس بر روی گوشی خود هستند؟

اگر از برنامه‌ای استفاده میکنید که برای کار کردن نیازمند بیزی‌باکس است، باید بیزی‌باکس را نصب کنید. اگر گوشی خود را روت کرده‌اید و برای Boost کردن گوشیتان از اسکریپت‌هایی استفاده میکنید که به دستوراتی فراتر از دستورات اندک موجود در toolbox اندروید نیاز دارند، باید بیزی‌باکس را بر روی گوشی خود نصب کنید.

اما اگر جز آن دسته از کاربرانی هستید که همچنان نمیدانید بیزی‌باکس چیست و با نصب آن چه هدفی را دنبال میکنیم، به شما توصیه میکنم که هرگز به سراغ نصب بیزی‌باکس نروید. خیلی از دوستان رو دیدم که بیزی‌باکس رو بی دلیل بر روی گوشی خودشون نصب کردن و باعث سردرگمی و دردسرشون شده، چون نمیدونستن فلسه و کارایی اون چیه.

توجه داشته باشید که بیزی‌باکس به هیچوجه به درد کاربران مبتدی اندروید نخواهد خورد.
ما در کنار آخرین نسخه بیزی باکس نسخه بدون نیاز به روت را به همراه ترمینال برای دانلود قرار دادیم


busybox 55 + busybox noroot + terminal emulator

⚠️ به احتمال زیاد این لینک هم فیلت-ر می شه پس سریع دانلود کنید
@Anonymous_security ™

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

کد امنیتی رفرش

آخرین مطالب
data-autostart="true" data-whitelabel="false" Loading...

/
تیم امنیتی A.I.N به عنوان یکی از گروهک های متحد ، با اتحاد آزادی خواه هکتیویسم Anonymous از سال 2011 فعالیت خود را آغاز کرده است و در زمینه هک و امنیت فعالیت می کند از مهم ترین دستاورد های این تیم می توان به دیفیس کردن چهار سایت دارک نت در زمینه فروش برده های لولیتا اشاره کرد.

ابزار تلگرام

تیک ابزارابزار تلگرام برای وبلاگ

ابزار وبمستر